teisipäev, 27. aprill 2010

Suur hapukoore-kirsi purukook

Seda superhead kooki on minult tellitud  väga paljudeks tähtpäevadeks ja iga kord on juhtunud nii, et olen unustanud foto jäädvustada ja nii polegi ma saanud seda retsepti siia blogisse lisada. Nüüd siis viimaks on pilt tehtud :)
Retsept on pärit Oma Maitse ajakirjast ja autoriks üks minu suur lemmik - Angeelika Kang.

30 tk

Purutainas:
5 dl nisujahu
2,5 dl suhkrut
0,5 tl soola
3 sl kakaopulbrit
2 tl vanillsuhkrut
250 g võid
Täidis:
1,5 kg 20% hapukoort
3 dl suhkrut
2 tl vanillsuhkrut
6 muna
1 purk kivideta kirsikompotti
(või 300 g külmutatud kirsse)

Sega köögikombainis jahu, suhkur, sool, kakao ja vanillsuhkur. Lisa väikesteks tükkideks lõigatud või ja sega ühtlaseks puruks.
Täidise jaoks vispelda omavahel hapukoor, suhkrud ja munad.
Aseta ahjuplaadile küpsetuspaber ja puista sinna 2/3 purutainast. Tõsta kulbiga peale täidis, kata nõrutataud kirssidega ja puista peale ülejäänud tainas.
Küpseta 180 kraadises ahjus 30-40 minutit, algul alumisel siinil ja pärast keskmisel siinil, siis küpseb kook ühtlaselt. Valmis kook jäta koos vormiga jahtuma ja lõika siis tükkideks. Mina olen selle koogi alati päev enne serveerimist valmistanud ja üleöö külmas hoidnud.

8 comments:

Anonüümne

sain seda kooki sünnipäeval ja läksin koju kohe küpsetama see on super hea.

Anonüümne

aitäh retsepti eest! väga maitsev kook!

Anonüümne

Katrin, see on maailma parim kook ütlevad ka minu pere ja tuttavad.küpsetasin selle oma tütre lõpupeoks ja nüüd telliti seda ka jaanipeole. Aitähh!!! Piia

Anonüümne

Kui suur koogivorm peab selle koogi jaoks olema? Kas suur ahjuplaat?

Ette tänades,
Killu

Katrin

Killu, tavaline suur ahjuplaat jah :)

Anonüümne

Tere,
mõtlesin, et proovin seda kooki küpsetada, tekkis küsimus, kas tõesti 1,5kg hapukoort?

carmen

Ma ausalt ei tea mis valesti läks aga purust oli asi mul kaugel. Pigem oli see nagu tainas. Kas tõesti asi selles, et tegin käsitsi mitte köögikombainiga?

Anonüümne

Mul oleks ka taigna kohta küsimus. Panin täpselt kõike nii kuis kirjas ( kombaini küll pole) aga tainast jätkus just ja just põhja jaoks, see sai siiski nii imeõhuke, et tõstma pidi kooki lusikaga... olen tänulik kui keegi kommenteeriks, mis valesti võis minna.

Katrini retseptid   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP